جستجو

ثبت‌نام

خانه ای عجیب و مرموز در شمال تهران

خانه ای مرموز در شمال تهران

همیشه وقتی حرف از خونه‌های عجیب و غریب میشه ذهنتون به سمت خونه‌‌های قدیمی میره که تو یه شهر دور افتاده و سرد و بی روح تو فضایی مه آلود و بدون هیچ توجهی رها شدن. خونه‌های متروکی که معلوم نیست چند سال از ساختشون میگذره و کیا توشون زندگی کردن و تا حالا چندتا خانواده تو اونا گذران عمر کردن. ولی امروز قراره خانه ای عجیب و مرموز در شمال تهران رو بررسی کنیم. در ادامه با مدوسادکور همراه باشید.

حتما شما هم در طول زندگیتون در مورد جاهای عجیب و غریب و ترسناک داستان‌ها و افسانه‌های زیادی شنیدین امروز میخوایم در مورد خانه ای عجیب و مرموز در شمال تهران با شما صحبت کنیم خونه‌ای که قطعا داستان‌های عجیب و غریب پشت اون شمارو شگفت زده خواهد کرد.

خانه مرموز

اینجا تهرانه، خونه‌ای پر از رمز و راز که در شمال تهران ساخته شده و در موردش هزاران داستان عجیب و غریب گفته شده. داستان‌هایی از اینکه این خونه برای چی ساخته شده و ازش چه استفاده‌هایی شده. اینکه این قصه سرایی‌ها در مورد این خونه واقعیه یا نه رو نمیدونیم و نمی‌تونیم تایید کنیم. اما چیزی که در حقیقت انکارناپذیره اینه که این خونه در طراحی و معماری المان‌های عجیب غریبی رو تو خودش جا داده که باعث شده جذابیت و هیجان تماشای اون دوچندان بشه.

به محض اینکه نگاهتون به سردر این خونه بیفته، تمثالی از آدم و حوا به چشمتون میخوره که زیر دستان شیطان گیر افتادن و درختان سیب هم اونا رو محاصره کردن و هر انگشت شیطان هم ماری است که در حال حرکت و دیوارهای پوسته‌پوسته شده‌اش آدم رو یادفیلم‌های ترسناک میندازه. شیطانی که با دو اژدهایی که روی شونش داره حس و حال ترس رو به خوبی منتقل می‌کنه. همچنین اشعار و عبارات قرآنی و نمادهای مذهبی بر ستون ها و دیگر قسمت های آن وجود دارد و قارچ ها و مجسمه های سنگی دیگری که در حیاط و نمای ساختمان وجود دارند.

خانه ای عجیب در شمال تهران

در ادامه مسیر در گوشه‌ی حیاط مجسمه‌ی سر یک عقاب بزرگ و در کنارش یک ققنوس به مرموز بودن فضا کمک بیشتری خواهد کرد. به نقل از بعضی افراد این خانه 9 زیر زمین داره که خالی از سکنه هست. وجود نوشته‌های خاص و عجیب غریب که اکثر آنها به صورت برعکس حکاکی شدن و همچنین طبقات زیرزمین این خونه هزاران سوال بی جواب باقی میذاره که واقعا خوفناکه.

شاید تمام نقل قول‌ها در مورد این خانه مخوف درست و حقیقی نباشه و صرفا بر اساس نقل قول‌های متفاوتی که دهن به دهن بین مردم چرخیده باشه. اما با وجود تموم این مسائل این خونه و شرایطی که داره همه چیز رو میتونه زیر سوال ببره.

این خانه متعلق به چه کسی است؟

این خونه جذاب، ترسناک و البته زیبا که سه طبقه روی زمین و چند طبقه هم زیر زمین داره متعلف به خانواده مظفریان هست. این خونه در سال‌های پیش از انقلاب ساخته شده و قصد طراحی این خانه به نوعی تدایی‌گر هبوط آدم است که در ادامه بهش اشاره خواهیم کرد.

ویژگی‌های طراحی خانه ای عجیب و مرموز در شمال تهران

این ساختمان جذاب در اواسط دهه پنجاه شمسی ساخته شد و تکمیل ساخت آن تا اواخر این دهه ادامه داشته. معمار این خونه یک ذهنیت بسیار ویژه و بلند پروازانه نسبت به این ساختمان داشته و تونسته تا حد زیادی ایده‌های درون ذهنش رو به ثمره‌ی اجرا برسونه. این ساختمان به طور مستقیم به داستان هبوط آدم اشاره داره و در ساخت بنا قصد نشون دادن این قصه رو داره. با توجه به همین موضوع و مشاهده این قضیه که سه طبقه بر روی زمین قابل مشاهدس می‌تونیم اینطوری نتیجه بگیریم که این خونه می‌تونه چهار طبقه منفی هم داشته باشه که نشون دهنده‌ی هفت طبقه آسمانه.

خانه مرموز ۲

در واقع اگه بخوایم بیشتر به معماری این خونه دقت کنیم می‌تونیم ببینیم که آدم و هوا از طبقه هفتم، یعنی بهشت با خدعه شیطان، که در این ساختمان به شکل مار خودش رو به نمایش می‌ذاره، از درخت سیبی میچینن و از بهشت اخراج می‌شن و باعث هبوط آنها به طبقات پایین‌تر میشه.

وجود آیه‌های قرآنی هم می‌تواند روایتگر این داستان باشد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که مجسمه‌ها و معماری این خونه تا حد زیادی در اجرا موفق نبوده و معمار نتونسته ساخت این بنا رو از حالت آماتور خارج کنه و متاسفانه به نظر میرسه ساخت این خونه توسط افرادی که حرفه‌ای نیستن صورت گرفته باشه.

خانه مرموز ۳

متاسفانه تصاویر زیادی از درون این خانه موجود نیست اما برخی در این مورد صحبت می‌کنن که هنوز افرادی در این مکان رفت و آمد دارند.

تیم مدوسادکور از ارائه آدرس دقیق این خانه با توجه به احتمال ایجاد مزاحمت ناخواسته برای همسایگان آن منطقه معذور است. ممنون از همراهی شما با مدوسادکور.

لوگو مدوسا دکور

محمد دلجو

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *