جستجو

پل‌های هوشمند در شمال تهران

پل‌های-مکانیزه-در-شمال-تهران

برای اولین بار در شهر تهران قرار است پلی هوشمند ساخته شود که هنگام بارش برف نیاز به  نمک و ماسه برای برف روبی ندارند.

با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش احتمال بارش در نقاط مختلف سطح شهر، شهرداری همواره در تلاش است که معابر کمترین اثر وارده از بارش‌های جوی را ببینند و همواره آماده برای استفاده و انتقال بار ترافیکی باشند. برف روبی و آزادسازی مسیر در سطح شهر توسط کارگران و ماشین‌آلات برف‌روبی انجام می‌شود. این کار در کنار اینکه زمانبر است، آسیب‌های جدی به آسفالت سطح شهر وارد می‌کند. این موضوع در سال‌های گذشته باعث شد که بسیاری از معابر نیاز به بهسازی پیدا کنند. و همین معضل باعث شد که فکر جدیدی برای برف روبی برخی از معابر به اجرا در آید.

ساخت پل‌های هوشمند مجهز به برف روب خودکار در تهران

به جز استفاده از مایعاتی که جایگزین نمک و شن خواهد شد، مدیریت شهری تهران قصد دارد تا پل‌های سواره‌روی جدید در مناطق شمالی تهران را به سیستم مکانیزه برای از بین بردن برف و یخبندان استفاده کند. به عنوان مثال پل B۹ در بزرگراه ارتش واقع در منطقه یک تهران، پلی تازه احداث شده است و به‌دلیل اینکه در کریدور سردی قرار دارد، مجهز به سیستم پاشش اسیدات منیزیم خواهد شد.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در این باره گفته است: این پل مجهز به پمب‌خانه است که لوله‌کشی شده و سیستم نازل، مخزن مایع و سنسور دارد و با سردشدن هوا و آمدن برف، به‌صورت مکانیزه پاشش مایع اسیدات منیزیم را انجام خواهد داد و دیگر نیاز نیست کارگر و ماشین برف‌روبی وارد عمل شود.

لوگو مدوسا دکور

محمد دلجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *