جستجو

ثبت‌نام

حداقل فاصله بین سینک و اجاق گاز

حداقل فاصله بین سینک و اجاق گاز

یکی از مهمترین بخش های چینش آشپزخانه، چینش لوازم با فواصل استاندارد است. فاصله بین سینک و اجاق گاز به دلیل مسائل ایمنی و همچنین راحتی افرادی که از آشپزخانه استفاده می‌کنند بسیار مهم و قابل توجه است. در ادامه با مدوسادکور همراه باشید تا بیشتر با دین فواصل معین شده در آیین نامه های رسمی دکوراسیون آشنا شوید.

مفهوم مثلث طلایی در آشپزخانه

مثلث طلایی آشپزخانه یا همان مثلث کار. یک مثلث فرضی است که سه راس آن مهمترین بخش های آشپزخانه یعنی اجاق گاز، سینک و یخچال است. این مثلث مسیر بین این سه راس را مشخص می‌کند. هرچه این مسیر ایده آل تر باشد، یعنی مثلث کار بهتر شکل گرفته و طراحی ما در بهترین حالت خود قرار دارد.

حداقل فاصله بین سینک و اجاق گاز

به طور کلی با توجه به قانون مثلث طلایی یا همان مثلث کار قرار گیری سه عنصر اجاق گاز، یخچال و سینک ظرف شویی باید طوری قرار بگیرد که محیط مثلث فرضی عددی بین ۴٫۸۰ تا ۶ متر باشد. هرچه اضلاع مثلث به عدد ۱٫۵ تا ۲ متر نزدیکتر باشند، فاصله این عناصر در محدوده مناسبتری قرار دارد و طراحی ما آیده آل تر خواهد بود.

ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی و اجاق گاز

ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی

برای سینک ظرفشویی بسته به میزان کاربرد و نیازی که شما از سینک دارید، گزینه‌ها و ابعاد بسیاری وجود دارد. اگر قصد استفاده از سینک برای شست و شو های زیاد و لوازم بزرگ را دارید می‌توانید از سینک‌های بیش از ۱۰۱ سانتی متر استفاده کنید. به طور کلی شما می‌توانید سینک های متفاوتی از ۲۳ سانتی متر تا بیش از ۱۰۰ سانتی متر را در بازار تهیه کنید. اکثر خانه های ایرانی دز سینک‌های با طول ۷۶ سانتی متر استفاده می‌کنند. در این ابعاد سینک های تک کاسه ای و دو کاسه ای وجود دارند که می‌توان آنها را تهیه کرد.

در مورد اجاق گاز هم باید بگوییم که اندازه استاندارد اجاق گاز اغلب با عرض کابینت معمولی یکسان است. یعنی 76 تا 91 سانتی‌متر. اما، اجاق‌گازها بسته به تعداد، اندازه شعله‌ها، طراحی و موارد دیگر می‌توانند از مدل‌های باریک 38 تا 60 سانتی متر تا مدل‌های بزرگ‌تر با عرض 114 و 122 سانتی متر متغیر باشند. از نظر تعداد شعله ها نیز اجاق گاز 2 شعله، 4 شعله یا 5 شعله را می‌توان انتخاب کرد.

فاصله بین سینک و اجاق گاز

فاصله بین سینک و اجاق

پس از اینکه با ابعاد استاندارد سینک و اجاق گاز و همچنین مفهوم جذاب مثلث طلایی آشپزخانه یا همان مثلث کار آشنا شدید، حالا وقت این است که به فاصله استاندارد بین سینک و اجاق گاز بپردازیم.

به طور کلی فاصله بین سینک و اجاق گاز در حالت استاندارد، بهتر است چیزی در حدود ۱/۵ تا ۲ متر باشد. اما اگر بخواهیم در مورد حداقل فاصله بین سینک و اجاق گاز سخن بگوییم می‌توانیم تا عدد یک متر و یا حتی ۹۰ سانتی متر پایین بیاییم.

به طور کلی بهتر است که همان فاصله ۱/۵ تا دو متر را رعایت نماییم و البته بهتر است که از ۲ متر فراتر نرویم چرا که ارتباط بین سینک و اجاق گاز در آشپزخانه بسیار مهم است و بیشتر یا کمتر شدن این فاصله مشکلات زیادی را برای آشپز به همراه خواهد داشت.

لوگو مدوسا دکور

محمد دلجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *