جستجو

انواع کفپوش اتاق خواب

انواع کفپوش اتاق خواب

اتاق خواب مکانی است که خستگی‌های روزمره را برطرف کرده و به ما حس آرامش هدیه می‌دهد. این موضوع نشان‌دهندۀ این است که اجزای دکوراسیون اتاق خواب تا چه اندازه اهمیت دارند. یکی از این اجزا، کفپوش اتاق خواب است که امروزه از تنوع بالایی برخوردار هستند. انتخاب کفپوش مناسب، علاوه بر این‌که به زیبایی اتاق خواب کمک می‌کند، سبب ایجاد حس آرامش در اتاق نیز خواهد شد. به خاطر داشته باشید که هر کفپوشی برای اتاق خواب مناسب نیست. به خصوص اگر فرزند خردسالی دارید، حتماً در انتخاب کفپوش دقت کنید تا فرزندتان دچار آسیب نشود و در تمیز کردن آن نیز مشکلی نداشته باشید.

در این مقاله قصد داریم بهترین مدل‌های کفپوش اتاق خواب را به شما معرفی کنیم تا هنگام خرید این عضو مهم دکوراسیون، کمتر دچار مشکل شوید.

بهترین کفپوش برای اتاق خواب

انتخاب بهترین کفپوش اتاق خواب

انتخاب کفپوش برای اتاق خواب، تأثیر زیادی روی دکوراسیون و زیبایی فضای اتاق خواب دارد. از بهترین انواع کفپوش اتاق خواب می‌توان به کفپوش سرامیک، پارکت، لمینت، موکت، چوب پنبه، بامبو و … اشاره کرد. این کفپوش‌ها به راحتی تمیز می‌شوند و گردوغبار و هرگونه لکه‌ای از روی آن‌ها پاک می‌شود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین انواع کفپوش برای اتاق خواب اشاره کرده‌ایم.

سرامیک

سرامیک به عنوان رایج‌ترین کفپوش اتاق خواب شناخته می‌شود. کفپوش‌های سرامیکی به دلیل تنوع در طرح و رنگ، نظافت آسان و نداشتن حساسیت، مورد پسند تمام اقشار مردم هستند. از سوی دیگر، سرامیک قیمت مناسب‌تری نسبت به چوب داشته و علاقه‌مندان به پارکت چوبی می‌توانند از سرامیک طرح چوب برای اتاق خواب استفاده کنند. هم‌چنین طرح‌های گرانیتی این مدل کفپوش را می‌توان به جای کفپوش‌های گران‌قیمت گرانیتی و سنگی مورد استفاده قرار داد.

البته توجه داشته باشید که کفپوش‌های سرامیکی یک عیب بزرگ دارند و آن ماهیت سرد آن‌ها است. این بدان معناست که وجود آن‌ها در فصول سرد سال سبب ناراحتی و نارضایتی می‌شود. به همین دلیل به منظور رفع این مشکل می‌توانید این مدل کفپوش را با فرش ترکیب کنید. به طور معمول سرامیک‌ها طول عمر بسیار بالایی دارند و بعد از هر بار نظافت مانند روز اول می‌درخشند.

کفپوش سرامیکی

کفپوش پی وی سی

کفپوش‌های پی وی سی که به نام‌های کفپوش وینیلی یا کفپوش پلاستیکی شناخته می‌شوند، از جمله مدل‌های محبوب و پرطرفدار هستند. چرا که اغلب ویژگی‌های مناسب برای اتاق خواب را دارا بوده و قیمتی مناسب‌تر از کفپوش‌های سرامیکی و چوبی دارند. نصب این مدل کفپوش بسیار راحت است. به این معنا که حتی در صورت استیجاری بودن خانه و یا ایجاد هرگونه تغییراتی در خانه، به آسانی می‌توانید این کفپوش‌ها را جابه‌جا کنید. نکتۀ جالب توجه این است که اگر روی این مدل کفپوش‌ها، جسمی سخت سقوط کند، به سختی دچار آسیب می‌شوند. کفپوش‌های پلاستیکی در دو مدل تایلی و رولی موجود بوده که هر دو گزینه برای اتاق خواب مناسب هستند.

به علاوه، این جنس کفپوش عایق بسیار خوبی در برابر دما و صدا است و تمیز کردن آن کار بسیار آسانی است. جای لک و کثیفی روی این کفپوش باقی نمی‌ماند و در مواجهه با رطوبت و سرما، دچار فرسودگی و مشکل نخواهد شد. اگر قسمتی از این کفپوش دچار آسیب‌دیدگی شد، می‌توانید همان قسمت را برداشته و قطعه‌ای سالم جایگزین آن کنید.

کفپوش پی وی سی

پارکت چوبی

این نوع کفپوش از چوب طبیعی به صورت قطعات در ابعاد مختلف تولید شده و با چسب به کف اتاق متصل می‌شود. چوب به عنوان یکی از عناصر بسیار مهم و طبیعی فنگ شویی، اگر در هر مکانی مورد استفاده قرار بگیرد، محبت و گرما را به وجود می‌آورد. البته این نوع کفپوش اتاق خواب، نیاز به رسیدگی و تعمیرات دارد. چرا که بعد از مدت زمان کوتاهی اثر چسب آن از بین رفته و از زمین جدا می‌شود. سوختگی و تورم از شایع‌ترین آسیب‌هایی است که به کفپوش پارکت وارد می‌شود که اغلب قابل رفع بوده و نیاز به تعمیرات دارد. با این حال کفپوش پارکت بسیار زیبا و سرشار از انرژی خوب و مثبت است که فضایی خاص و جذاب را در اتاق خواب به وجود می‌آورد.

کفپوش پارکت چوبی

لمینت

کفپوش لمینت یک نوع کفپوش چوبی است که در گروه چوب‌های مصنوعی قرار می‌گیرد. این مدل کفپوش از فشرده شدن الیاف چوب طبیعی به دست می‌آید. لازم به ذکر است بدانید کفپوش‌های لمینت از مقاومت بالایی نسبت به پارکت چوبی برخوردار هستند. این نوع کفپوش در برابر ضربه و اصابت اشیای نوک‌تیز بسیار مقاوم بوده و دچار آسیب و فرسودگی نمی‌شود. علاوه بر این، بسیار زیبا و جذاب بوده و از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه‌تر است و طول عمر بالایی دارد. به طور کلی کفپوش‌های لمینت عایق صدا و دما بوده و قابلیت جابه‌جایی دارند.

کفپوش لمینت برای اتاق خواب

موکت برای اتاق خواب

موکت به عنوان قدیمی‌ترین کفپوش اتاق خواب شناخته می‌شود که از گذشته تا امروز مورد اقبال عمومی قرار گرفته است. اغلب موکت‌ها دارای تنوع در طرح و رنگ هستند و معمولاً به همراه فرش مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، استفاده از موکت با ورود سایر کفپوش‌ها، به مراتب کمتر شده است. زیرا نظافت و نگهداری از آن‌ها در مقایسه با موکت بسیار راحت‌تر است. از مهم‌ترین مزیت‌های موکت می‌توان به نرم بودن برخی مدل‌های آن اشاره کرد. علاوه بر این، برای هر زیرساختی قابل استفاده هستند.

کفپوش موکت

بامبو

کفپوش بامبو به عنوان یک کفپوش دوستدار طبیعت شناخته می‌شود که آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. ظاهر این کفپوش شباهت زیادی به چوب دارد و بسیار زیبا و جذاب است. این مدل کفپوش بیشتر برای اتاق خواب‌هایی مناسب است که در معرض نور مستقیم خورشید نباشد. در غیر این‌صورت دچار پوسیدگی و رنگ‌پریدگی خواهد شد. علاوه بر این، قیمت بامبو در مقایسه با چوب بسیار ارزان‌تر بوده و مقاومت بسیار بالایی دارد.

توجه داشته باشید که نوع بی‌کیفیت این کفپوش در برخورد با اشیای نوک‌تیز آسیب دیده و در مکان‌هایی با رطوبت بالا، دچار کپک زدگی می‌شود. به همین خاطر برای همۀ قسمت‌های خانه به جز سرویس بهداشتی قابل استفاده است.

کفپوش بامبو

کفپوش سنگی

این مدل کفپوش به عنوان زیباترین مدل‌ کفپوش شناخته می‌شود و شامل مرمر، مرمریت، گرانیت و تراورتن است. کفپوش‌های سنگی از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار هستند و طول عمر بالایی نیز دارند. این نوع کفپوش، نور را منعکس کرده و سبب روشن‌تر شدن محیط می‌شود. اغلب نظافت آسانی داشته و در برابر شوینده‌ها مقاوم است. از معایب کفپوش سنگی می‌توان به قیمت بالا و سختی آن اشاره کرد که هنگام سقوط اشیای سخت یا نوک‌تیز، دچار آسیب می‌شود. به علاوه این کفپوش در فصول سرد سال، محیط سردی را ایجاد می‌کند و اغلب با ایجاد حس ناخوشایندی در پاها همراه است.

کفپوش سنگی

چوب پنبه‌ای

چوب پنبه به عنوان بهترین کفپوش برای اتاق خواب شناخته شده که از چوب‌های مصنوعی تهیه می‌شود. این کفپوش، مانند چوب سبب ایجاد یک محیط زیبا و گرم می‌شود. جالب است بدانید این کفپوش از جمله کفپوش‌های دوستدار طبیعت است که در صورت تبدیل به زباله، آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. به همین خاطر طرفداران محیط زیست، علاقۀ خاصی به این نوع کفپوش دارند. با راه رفتن روی این کفپوش، احساس راحتی و آرامش خاصی خواهید داشت.

مزیت این کفپوش در این است که به خاطر داشتن سوبون، ضد قارچ و کپک بوده و دچار پوسیدگی نمی‌شود. با این حال بهتر است برای افزایش طول عمر این کفپوش، از یک لایۀ محافظ پلی یورتان روی آن استفاده شود. هم‌چنین این کفپوش یک انتخاب خوب برای اتاق خواب کسانی است که به دکورهای طبیعی و چوبی علاقه‌مند هستند.

کفپوش چوب پنبه‌ای

انواع کفپوش اتاق خواب

  • چه نکاتی را باید در انتخاب کفپوش برای اتاق خواب در نظر گرفت؟
    بهتر است هنگام انتخاب کفپوش اتاق خواب، به ویژگی‌هایی مانند راحتی، ایمنی و هماهنگی با دیگر اجزای دکوراسیون اتاق خواب توجه کنید. هم‌چنین نوع کاربری و سلیقۀ شخصی افراد نیز بسیار مهم است.
  • چگونه می‌توان رنگ مناسب کفپوش اتاق خواب را انتخاب کرد؟
    رنگ کفپوش اتاق خواب باید با دیگر المان‌های اتاق خواب هماهنگی داشته باشد. انتخاب رنگ‌های دلنشین و آرام، به خصوص برای اتاق خواب کودکان، بسیار اهمیت دارد.
لوگو مدوسا دکور

بهجت فلاح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *