جستجو

عکس های زیبای یاسمین مقبلی از تهران ازدیدگاه ایستگاه فضایی

تصویر یاسمین مقبلی از تهران

یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی الاصل ناسا که در حال حاضر در ایستگاه فضایی ناسا در خارج از جو در حال گذران ماموریت خود است، یه تازی تصاویری در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام منتشر کرده است. او به شکل یک پست تصاویر هوایی زیبایی از تهران گرفته تا به نوعی از این زاویه به پایتخت ایران و ایرانیان هموطنش سلام کرده باشد.

تصویر-یاسین-مقبلی-از-تهران-2

یاسمین مقبلی از معدود فضانوردان زن جهان است که در توانسته پروازهای زیادی را در کارنامه خود ثبت کند. او در آخرین سفر خود که به نوعی اولین سفر فضایی او به حساب می‌آید، با فضاپیمای اسپیس اکس که متعلق به کمپانی تحت مالکیت ایلان ماسک است در سال 2023 از شهر فلوریدا به سمت ایستگاه فضایی ناسا سفر کرد.

یاسمین مقبلی کپشن پست اینستاگرامی خود را به زبان فارسی و با سلام به تهران آغاز کرده است و سپس در ادامه در مورد شرایط عکس‌ها توضیحاتی ارائه داده است.

یاسمین مقبلی نوشته: سلام تهران. از زمانی که به ایستگاه فضایی رسیدم مشتاق بودم چند عکس از تهران بگیرم. صبح‌ها به مدارهای پیش‌بینی‌شده‌مان برای روز نگاه می‌کردم و سعی می‌کردم به پنجره‌ای برسم که اگر دیدم در دید ما بود(تصویری از تهران ثبت کنم). گاهی اوقات برنامه کاری اجازه نمی دهد. گاهی اوقات، نور ناشی از انتقال روز/شب، عکاسی را غیرممکن می‌کرد. و اغلب ابرها درست بالای تهران نشسته بودند.

در نهایت، همه چیز هماهنگ شد و من توانستم چند عکس خوب بگیرم. مدار ما تقریباً مستقیماً از بالای سرمان عبور می کرد. در حدود 250 مایل بالاتر، این ممکن است نزدیکترین چیزی باشد که من تا به حال به جایی که پدر و مادرم به دنیا آمده اند و بزرگ شده اند خواهم داشت. حداقل سرگرم کننده بود که با آنها پیام بدهم و مکان های مختلفی را که در دوران بزرگ شدن و در اولین روزهای زندگی مشترکشان زندگی می کردند، روی عکسی که من گرفته بودم، ترسیم کنم.

یاسمین مقبلی از جمله زنان موفق دنیاست که توانسته به پیروزی‌های زیادی در حوزه کاری خود کسب کند. در سال 2020 ناسا عنوان کرد که مقبلی یکی از فضانوردانیست که در برنامه فضایی آرتمیس ناسا حضور دارد و در صورت قبولی در این مجموعه به ماه و سپس مریخ سفر خواهد کرد. در این صورت او اولین فضانورد زنی خواهد بود که پایش به ماه رسیده است. مقبلی همچنین چهار نشان هوایی و یک لوح تقدیر از نیروی دریایی و تفنگداران دریایی و نیز جایزه مدرسه خلبانی آزمایشی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا را دریافت کرده است.

ممنون از همراهی شما با مدوسادکور.

لوگو مدوسا دکور

محمد دلجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *