جستجو

10 تا از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان

ده تا از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان

فصل تابستان فصل بسیار مناسبی برای رشد و پرورش گیاهان در خانه است. امروز می‌خواهیم در مورد 10 تا از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان با شما سخن بگوییم. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به پرورش گیاهان در خانه علاقه دارید بهتر است تا پیش از رسیدن فصل سرما اقدام کنید و به خانه‌تان رنگ و بوی تازه‌ای بدهید. در ادامه با مدوسادکور همراه باشید تا با این گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان آشنا شوید.

1- گیاه آلاله از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان

آلاله از گیاهان زینتی بسیار محبوب است که در نقاط بسیاری کشت می‌شود. این گیاه در بهار گل می‌دهد اما به طور کلی طبع گرمی دارد که باعث می‌شود برای نگهداری در تابستان مناسب باشد. این گیاه یک گیاه سمی محسوب می‌شود و اگر غده درونی آن له شده و با پوست برخورد کند باعث سوزش و تاول می‌شود. این گل خواص دارویی نیز دارد. این گل هوای آفتابی را دوست دارد. آلاله هم نوع یک‌ساله و هم نوع پایا دارد که بسته به محیطی که در آن رشد می‌کند، متغیر است.

گیاه آلاله از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان

2- گل مرجان

گل مرجان که در دنیای علمی به نام فرفیون شناخته می‌شود، از گیاهان بومی ماداگاسکار است که برای نگهداری در خانه بسیار پرطرفدار است. این گیاه بسیار نور دوست است، نیاز به آبیاری کمی دارد به طوری که شرایط نگهداری آن با کاکتوس شباهت دارد و ختی تا دمای 32 درجه هم خود را حفظ میکند. این گل نیز سمی است پس مراقب برخورد پوستتان با آن باشید که ممکن است دچار التهاب شود. نکته مثبتی که این گیاه دارد این است که علاوه بر فصل بهار و تابستان در کل طول سال امکان گلدهی دارد.

گل مرجان

3- گیاه فاوانیا

گل صد تومانی یا پیونی یکی دیگر از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان است. این گیاه زینتی، به آبیاری تقریبا کمی نیاز دارد و به حداقل 5 ساعت نور آفتاب در طول روز نیاز دارد. گل‌هایزیبا و توپی این گیاه از نشانه‌های فرا رسیدن فصل تابستان است. رنگ گل‌های این گیاه سفید، زرد، صورتی و قرمز است. این گیاه در اواخر بهار و اوایل تابستان گل می‌دهد. گل صد تومانی گیاهی مقاوم به سرما می‌باشد و به خاکی غنی از مواد غذایی و با زهکش مناسب نیاز دارد.

گیاه فاوانیا

4- گل گازانیا

گازانیا از گیاهان بومی آفریقای جنوبی است. ویژگی بارز این گیاه، حالت برگ های آن است که سطح رویی برگ ها سبز و صاف و سطح پشتی برگ ها سفید و کرکدار است. گلدهی این گیاه از اواخر بهار شروع شده و تا آغاز یخبندان ادامه دارد و از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان است. این گیاه از گیاهان مقاوم به خشکی است و به حداقل شش ساعت نور مستقیم آفتاب نیاز دارد. این گیاه به طور کلی نسبت به گرما مقاوم است. اما بهترین دما برای گلدهی آن سی الی سی و پنج درجه سانتی گراد است.

گل گازانیا

5- گیاه اختر

گیاه اختر بومی مناطق گرمسیری است. از همین رو از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان است. این گیاه نیازمند خاکی سبک و غنی از مواد آلی است. اگر قصد کاشتن این گیاه در گلدان را دارید توجه کنید که حتما این خاک دارای زهکشی مناسبی باشد. این گیاه برای رشد خود به نور مستقیم احتیاج دارد. به طوری که به شش الی هشت ساعت نور مستقیم آفتاب احتیاج دارد. این گیاه در دمای 20 الی 28 درجه سانتی گراد به خوبی رشد می‌کند. این گل یکی از منابع غنی نشاسته است.

گیاه اختر

6- گل آفتابگردان

اگر قصد نگهداری و پرورش گیاهان در باغچه را دارید؛ در فصل تابستان گل آفتابگردان را فراموش نکنید. اگر می‌خواهید گل‌های بلند و مقاومی داشته باشید، قطعا کاشتن آفتابگردان در باغچه انتخاب بسیار مناسبی است. این گیاه در مناطق گرمسیری رشد بسیار مناسبی دارد و به گرما و خشکی مناسب است. آفتابگردان نیاز به نور مستقیم آفتاب دارد. بهتر است که در شرایطی قرار گیرد که روزانه شش الی هشت ساعت نور مستقیم دریافت کند. به همین دلیل از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان است.

این گیاه در زمان رشد نیاز به آبیاری مناسب و مرتب دارد. گل آفتابگردان در خاکی با زه کشی مناسب رشدی چشمگیر خواهد داشت. این گیاه سمی نیست اما اگر حیوان خانگی دارید مراقب باشید تا این گیاه به مقدار زیاد توسط آنها خورده نشود.

گل آفتابگردان

7- گل اطلسی

گل اطلسی گیاهی است که نسبتا سریع رشد می‌کند. این گیاه از گیاهان بومی آمریکای جنوبی است. این گل از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان است. این گیاه تا حدی در مقابل خشکی مقاوم است. این گیاه به مکانی کاملا روشن و پر نور احتیاج دارد. به طوری که حداقل به پنج ساعت نور مستقیم آفتاب احتیاج دارد. اطلسی دمای تا حدود 30 درجه سانتی گراد را تحمل می‌کند.

گل اطلسی

8- گیاه لیلیوم از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان

لیلیوم از زیباترین گل‌های تابستانی به حساب می‌آید. گل‌های بزرگ و زیبای لیلیوم می‌تواند یک باغچه معمولی را به یک باغچه بسیار جذاب تبدیل کند. لیلیوم بومی مناطق شمالی کره زمین است و در اکثر کشورهای بالای خط استوا یافت می‌شود. این گل دارای رنگ‌های متنوعی مثل سفید، زرد، صورتی و نارنجی است. این گیاه نور دوست است و به محیط آفتابی بسیار علاقه دارد. البته در فضای نیمه سایه هم امکان گل دادن را دارد.

گیاه لیلیوم از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان

9- گل زنبق

زنبق یکی از گیاهان زینتی است که طرفداران بسیاری دارد. این گیاه بیش از 300 گونه مختلف در سراسر جهان دارد. این گیاه در فصل تابستان گل می‌دهد. زنبق به هفته‌ای دو الی سه بار آبیاری احتیاج دارد. این گیاه به نور کامل احتیاج دارد اما نه نور مستقیم. پس بهتر است آن را در درون خانه نگهداری کنید. از گونه‌های مناسب زنبق برای فصل تابستان می‌توان به زنبق ژاپنی اشاره کرد.

گل زنبق

10- گیاه حسن یوسف

یکی دیگر از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان، حسن یوسف است. این گیاه بومی آسیا و استرالیا است. نیاز به فضای روشن و نور غیر مستقیم دارد. این گیاه به آبیاری مداوم اما با مدت زمان تقریبا طولانی احتیاج دارد. در دمای 21 الی 37 درجه سانتی گراد به راحتی به رشد خود ادامه می‌دهد.

گل زنبق

سخن نهایی

فصل تابستان زمان مناسبی برای پرورش گیاهان در خانه است. در این مقاله با شما در مورد ده تا از گیاهان مناسب برای نگهداری در تابستان سخن گفتیم. امیدواریم که این مقاله به شما در انتخاب گیاه مناسب برای پرورش و نگهداری در فصل تابستان کمک کرده باشد. ممنون از همراهی شما با مدوسادکور.

لوگو مدوسا دکور

محمد دلجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *