جستجو

7 روش چینش کابینت آشپزخانه

هفت روش چینش کابینت آشپزخانه

برای ایجاد یک آشپزخانه مناسب شما نیاز به یک چینش مناسب و دقیق دارید که کمترین فضای ممکن را اشغال کند و بیشترین کارایی ممکن را داشته باشد. کابینت آشپزخانه باید با توجه به ابعاد پلان آشپزخانه شما چیده شود. این چینش باید به نحوی صورت گیرد که شما توانایی لازم را برای حرکت بین بخش‌های اصلی آشپزخانه را داشته باشید. برای چیدن کابینت‌ها در آشپزخانه شش روش مختلف وجود دارد که هریک با توجه به کارایی مورد نیاز و فضای در اختیار شما می‌تواند مفید باشد. اگر قصد ایجاد تغییرات در دکوراسیون آشپزخانه خود را دارید و می‌خواهید یک چینش کار آمد در دکوراسیون آشپزخانه خود داشته باشید، در ادامه با مدوسادکور همراه باشید.

چینش کابینت آشپزخانه

برای چیدن کابینت‌ها در آشپزخانه که معمولا با مشورت دکوراتور و مالک مشخص می‌شود، هفت روش وجود دارد:

  • 1- مستقیم
  • 2- یو شکل
  • 3- موازی
  • 4- اوپن
  • 5- جزیره‌ای
  • 6- روش آشپزخانه کشتی ( گالی )
  • 7- ال شکل

در ادامه با مدوسادکور همراه باشید تا با چینش کابینت آشپزخانه به این روش‌ها بیشتر آشنا شوید

کابینت آشپزخانه

چینش کابینت آشپزخانه به شکل مستقیم

اولین شکل چینشی که به سراغ آن می‌رویم روش مستقیم است. این شکل چینش کابینت آشپزخانه بسیار ساده، قدیمی و البته با کلاس است. استفاده از این دکوراسیون، کار در آشپزخانه را بسیار راحت می‌کند. این شکل کابینت آشپزخانه، فضای کافی برای لوازم موردنیاز در آشپزخانه به طور کاملا منظم فراهم می‌کند. این شکل از چیدمان کابینت آشپزخانه به اصول اولیه پایبند است و برای هر ابعادی مناسب است.

آشپزخانه شکل مستقیم بسیار مناسب افرادی است که آشپزی، شست و شو و غذا خوردن به صورت کاملا ساده و راحت را دوست می‌دارند و به فضاهای مینیمال علاقه زیادی دارند.

آشپزخانه آبی

کابینت آشپزخانه به صورت یو- شکل

برای طراحی کابینت آشپزخانه به صورت یو- شکل، به سه دیوار نیازمندیم. سه دیوار که به صورت سری پشت هم قرار دارند و به شکل حرف یو انگلیسی می‌باشند. این شکل از آشپزخانه یک طراحی کاربردی و مفید دارد که فضای کف و وسط آشپزخانه را آزاد می‌کند و تمام لوازم شما را در گوشه درون خود جای می‌دهد. این مدل چینش فضای زیادی را برای قراردادن وسایل برای شما فراهم می‌کند و بیشتر مناسب آشپزخانه‌هایی است که پلانی به شکل مستطیل دارند و عریض هستند.

آشپزخانه‌های یو- شکل برای ایجاد مفهوم مثلث طلایی که بسیار مورد علاقه طراحان معماری است را فراهم می‌کند. این مثلث در واقع مسیر حرکتی بین سینک‌، اجاق گاز و یخچال است که در آشپزخانه به شکل یو بسیار راحت ایجاد می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های این مدل چینش، این است که با توجه به عدم وجود مانع در مسیر حرکت شما، ضریب ایمنی را افزایش می‌دهد.

کابینت آشپزخانه به صورت یو- شکل

کابینت آشپزخانه به شکل موازی

در این مدل آشپزخانه، کابینت ها در دو طرف دیوار رو به روی هم قرار می‌گیرند. حسن این مدل آشپزخانه این است که فضای آشپزخانه شما تا حدی می‌تواند مخفی و پنهان باقی بماند. در این شکل شما فضای کافی برای حرکت دارید و تا حد زیادی آشپزی در این شکل ساده و راحت است. یکی دیگر از مزایای این مدل آشپزخانه این است که نور می‌تواند از میان آشپزخانه عبور کند که باعث می‌شود فضا روشن و تازه به نظر برسد و از دلگیر شدن فضا جلوگیری شود.

کابینت آشپزخانه به شکل موازی

چینش کابینت آشپزخانه به صورت اوپن

چینش کابینت آشپزخانه به صورت اوپن از محبوب‌ترین سبک‌ها بین ایرانیان در سال‌های اخیر بوده است. دلیل این محبوبیت این است که این شکل باعث می‌شود آشپزخانه با بخش‌های دیگر خانه ترکیب شود. این شکل از چینش بسیار مناسب خانه‌های کوچک و متوسط است. این مدل طراحی باعث می‌شود که کوچک‌ترین فضاها هم جادار به نظر برسند.

یک آشپزخانه به شکل اوپن، به حجم خانه اضافه می‌شود و باعث می‌شود شما حین انجام کار در آن احساس انزوا نداشته باشید. این شکل از آشپزخانه به شما این امکان را می‌دهد که حین کار در آشپزخانه با مهمانان صحبت کنید، تلوزیون تماشا کنید و در فعالیت‌های خانوادگی که در اتاق نشیمن در حال انجام است حضور داشته باشید.

چینش کابینت آشپزخانه به صورت اوپن

چینش کابینت آشپزخانه به صورت جزیره‌ای

یک آشپزخانه یو شکل را تصور کنید، حالا در وسط آن یک میز با فضای زیادی در زیر آن برای قرارگیری وسایل را قرار دهید. آشپزخانه جزیره‌ای شما آماده است. آشپزخانه‌ای که کابینت‌های آن به صورت جزیره‌ای قرار گرفته باشد بسیار کاربردی است. شما برای اجرای این ظرح نیاز به فضای تقریبا بزرگی دارید. اما استفاده از این روش ارزشش را دارد که فضای بزرگی از خانه را به آشپزخانه اختصاص دهید. این مدل شرایط خوبی را هم برای شما و هم برای میهمانانتان فراهم می‌کند.

چینش کابینت آشپزخانه به صورت جزیره‌ای

چینش کابینت آشپزخانه به صورت گالی ( آشپزخانه کشتی )

این مدل آشپزخانه، از دو ردیف باریک کابینت که رو به روی هم قرار دارند به همراه یک راهروی باریک در بین آنها تشکیل شده است. این نوع از چینش مناسب فضاهای مستطیلی و باریک است. در این روش همه چیز مرتب و منظم باید در دو سوی راهرو قرار گیرند تا مسیر مختل نشود. سعی کنید با استفاده از پالت‌های رنگی متفاوت از راهرویی شدن آشپزخانه جلوگیری کنید. در ضمن با قرار دادن یخچال و ماشین لباسشویی در پنل از بی نظم جلوه دادن آنها نیز جلوگیری کنید.

چینش کابینت آشپزخانه به صورت گالی

کابینت آشپزخانه به صورت ال شکل

این سبک از آشپزخانه برای خانه‌های کوچک و متوسط بسیار مناسب است. آشپزخانه‌های به شکل ال فضا را برای مفهوم مثلث طلایی فراهم می‌کنند. این سبک از آشپزخانه تقریبا با هر سبکی از دکوراسیون همخوانی دارد. برای طراحی آشپزخانه به شکل ال شما نیازبه یک گوشه دارید. پس از آن فقط لازم است که با خلاقیت تمام کابینت‌ها را بچینید و به سمت کناره‌ها حرکت کنید. البته توجه کنید که بهتر است طول یک طرف دو برابر طرف دیگر باشد تا زیبایی فضا دو چندان شود.

کابینت آشپزخانه به صورت ال شکل

سخن نهایی

استفاده از چینش‌های مختلف آشپزخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد اما مهمترین چیزی که باید در انتخاب به آن توجه کنید این است که سبک چینش کابینت آشپزخانه به گونه‌ای نیست که بخواهید در فواصل زمانی کوتاه آن را عوض و یا جا به جا کنید. پس باید شکلی را انتخاب کنید که بیشترین کاربرد را برای شما و کار شما خواهد داشت. در این مقاله با شما در مورد شش سبک چینش کابینت در آشپزخانه سخن گفتیم. یکی دیگر از موضوعات مهم در دکور آشپزخانه، انتخاب رنگ است. اگر در انتخاب رنگ برای آشپزخانه خود هنوز نتوانسته اید تصمیم بگیرید، می توانید سری به ایده ها و عکس های مقاله بهترین رنگ های آشپزخانه بزنید.

لوگو مدوسا دکور

محمد دلجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *