جستجو

روش چیدمان پذیرایی ال شکل

چیدمان پذیرایی ال شکل

بسیاری از طراحان داخلی به دلیل منحصر به فرد بودن و انعطاف پذیری، چیدمان پذیرایی ال شکل را انتخاب می کنند. معمولا در دکوراسیون پذیرایی ال شکل به طراحی از نظر جهت گیری فضا، دسترسی و حفظ حریم پذیرایی بیشتر پرداخته می شود.  

چیدمان پذیرایی ال شکل ممکن است برای چیدمان مبلمان کمی چالش برانگیز باشد زیرا روش های مختلفی برای قرار دادن آن وجود ندارد. در این مقاله مدوسا دکور ما تصمیم گرفته ایم تا به چیدمان پذیرایی ال شکل بپردازیم تا بتوانید به راحتی برای خانه تان انجام دهید.

نکات مهم برای چیدمان پذیرایی ال شکل

چیدمان پذیرایی ال شکل

برای دکوراسیون پذیرایی ال شکل در ابتدا باید به کارایی این فضا فکر کنید و آن را بر این اساس چیدمان کنید. اگر می خواهید یک فضای بزرگ با تعداد زیادی مبلمان داشته باشید از فضای خود باید نهایت استفاده را ببرید. شما حتی می توانید با طراحی درست از پذیرایی خود برای قراردادن میز ناهارخوری نیز استفاده کنید.

1.فضای پذیرایی را جدا کنید

فرقی نمی کند چه برای دکوراسیون هال ال و یا برای پذیرایی ال مانند، می توانید از مبلمان به عنوان پارتیشن برای تقسیم در اتاق استفاده کنید. فقط کافی است که تصمیم بگیرید چقدر می خواهید فضاها با هم در ارتباط باشند. گزینه های زیادی برای جداسازی وجود دارد. یکی از گزینه ها قرار دادن قفسه کتاب، مبل یا میز کنسول است. شما می توانید اتاق خود را به صورت بصری با فرش یا حتی با استفاده از بلوک های رنگی در دیوارهای خود تقسیم بندی کنید.

فضای پذیرایی

توجه داشته باشید، فضاهای L شکل انتقال ناخوشایندی را از یک منطقه به منطقه دیگر انجام می دهند. با این حال، با انتخاب و قرار دادن مبلمان مناسب، پذیرایی و هال شما با یکدیگر هماهنگ خواهند شد و رفت و آمد در آنها راحت خواهد بود.

2.در چیدمان پذیرایی ال شکل از مبلمان مناسب استفاده کنید.

مبل ها به عنوان عنصر مهمی در پذیرایی ال شکل عمل می کنند. از آنجایی که یک ست مبل با چیدمان نامناسب می تواند تاثیر زیادی بر طراحی شما در این فضا داشته باشد؛ بنابراین بهتر است، قبل از خرید مبلمان ابتدا ابعاد پذیرایی خود را در نظر بگیرید.

چیدمان پذیرایی ال شکل

مقیاس و نسبت برای طراحی داخلی بسیار مهم هستند. پس اگر مبلمان شما بر این اساس قرار نگیرد، می تواند فضا را خیلی تنگ، ناهماهنگ و ناراحت کننده کند.

از طرفی، خوبی طرح L شکل این است که گزینه های زیادی برای چیدمان صندلی های شما وجود دارد. به عنوان مثال، مبل های ال شکل، فضای زیادی برای نشستن فراهم می کنند و اتاق را جادارتر می کنند.

3.رنگ دیوار را در دکوراسیون پذیرایی ال شکل نظر بگیرید

واضح و مبرهن است، رنگ ها حال و هوای فضای داخلی را تعیین می کنند. جدا از جذابیت بصری زیبایی شناختی آنها، رنگها به عنوان یک تقسیم کننده بصری نیز استفاده می شوند. در یک اتاق L شکل، انتخاب رنگ‌های مناسب برای دیوارها بسیار مهم است، زیرا رنگ‌ها می‌توانند بر نحوه درک ما از وسعت یک اتاق نیز تأثیر بگذارند.

مدلهای چیدمان پذیرایی ال شکل

در ادامه به مدلهای مختلف چیدمان پذیرایی ال شکل می پردازیم.

1.دکوراسیون پذیرایی L شکل با مبل سکشنال

دکوراسیون پذیرایی L شکل با مبل سکشنال

پذیرایی خود را به سه منطقه تقسیم کنید. در این مثال، پذیرایی در بال دیگر پلان L شکل با ناهارخوری در مرکز قرار دارد. این یک انتقال صاف بین دو فضای مختلف ایجاد می کند. شما می توانید از بال دیگر به عنوان یک سرسرای انتقالی برای رفتن به مناطق دیگر خانه یا فضایی برای مطالعه استفاده کنید.

2.چیدمان هال ال شکل با تلویزیون

چیدمان هال ال شکل با تلویزیون

این روش چیدمان فضای بیشتری برای قراردادن صندلی دارد. در واقع، اتاق نشیمن به دلیل قرار دادن دو مبل بزرگ که رو به روی هم قرار گرفته اند، زیبایی بیشتری دارد و این توهم را ایجاد می کند که فضا را شیک تر کرده است. چیدمان متقارن مبلمان تعادل را به ترکیب اتاق نشیمن اضافه می کند.

3.چیدمان پذیرایی L شکل باز

چیدمان پذیرایی L شکل باز

این چیدمان راه دیگری را برای اصلاح پلان باز با قرار دادن مبلمان مناسب معرفی می کند. اندازه و طراحی مبلمان شما نیز می تواند بر ظاهر کلی ترکیب تأثیر بگذارد. مبلمان بزرگ، سنگین و تیره می‌توانند اتاق را باریک‌تر کنند، در حالی که مبلمان ساده می‌توانند فضا را بزرگ‌تر نشان دهد.

4.پذیرایی بزرگ با تلویزیون و میز ناهار خوری

پذیرایی بزرگ با تلویزیون و میز ناهار خوری

پذیرایی نقطه کانونی خانه و جایی است که مهمانان در آنجا پذیرایی می شوند. از طرفی در خانه های امروزی این مکان به عنوان هال نیز استفاده می شود و جایی است که در آن با خانواده وقت می گذرانیم. در حالت ایده آل، اتاق نشیمن باید در نیمه راه قرار گیرد که به راحتی بتوان به هر قسمت از خانه و از آن دسترسی داشت، درست مانند آنچه در این طرح نشان داده شده است.

5.پلان پذیرایی L شکل با فضای ناهار خوری و نشیمن

پلان پذیرایی L شکل با فضای ناهار خوری و نشیمن

از فرش به عنوان یک عنصر تعیین کننده برای ایجاد تمایز بین مناطق استفاده کنید. اگرچه در این چیدمان هیچ پارتیشنی مستقیماً برای جداسازی فضاها قرار داده نشده است، اما فرش‌ها توانستند این کار را انجام دهند.

در این چیدمان قسمت نشیمن در وسط اتاق قرار گرفته و به راحتی با تعداد مناسب صندلی چیده شده است. همچنین فضای نشیمن به طور یکپارچه با سایر قسمت های اتاق متصل می شود. این چیدمان کاربردی و به شما این امکان را می دهد تا فضاها را در سرتاسر ببینید.

6.مدل پذیرایی L شکل با شومینه

مدل پذیرایی L شکل با شومینه

وجود شومینه در پذیرایی باعث می شود تا فضا گرمتر و دنج تر شود. دراین طرح یک چیدمان فوق العاده از یک اتاق با شومینه نشان داده شده است. همانطور که می بینید، در این تصویر، نشیمنگاه از دیوارها دور شده و در مرکز قرار می گیرد. همچنین به گونه ای چیده شده است که اطراف شومینه را احاطه کرده و در عین حال فضایی باز بین نشیمن و شومینه برای سهولت تردد باقی می گذارد.

7.چیدمان اتاق نشیمن L شکل کوچک با نیمکت گوشه ای

برای طرح‌های کوچک L شکل پذیرایی، می‌توانید گوشه‌ها را به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی و همچنین فضای نشیمن یا جایی برای استراحت استفاده کنید. این یک روش هوشمندانه برای ایجاد فضای بیشتر از یک جای باریک و محدود در اتاق پذیرایی کوچک L شکل شما است. زیرا فضای قراردادن مبلمان به حداقل می رسد و به اندازه کافی جا برای نشستن خانواده و چند مهمان فراهم است.

8.پذیرایی کوچک به شکل L با فضای ناهارخوری

پذیرایی کوچک به شکل L با فضای ناهارخوری

این چیدمان برای آپارتمانهای کوچک بسیار مناسب است. در اینجا می توانید فضاها را ببینید که به مناطقی به شکل یک دفتر کوچک در گوشه ای تقسیم شده اند. همچنین شما می توانید صندلی ضیافت خود را برای یک ناهار خوری کوچک یا یک گوشه صبحانه در قسمت دیگر و یک اتاق نشیمن ساده با چیدمان مبلمان ایجاد کنید.

اهمیت دکوراسیون پذیرایی ال شکل

راه های زیادی برای چیدمان و تزیین چیدمان پذیرایی L شکل وجود دارد. اما به یاد داشته باشید که یک فضای داخلی با طراحی خوب باید عملکرد خوبی را انجام دهد و راحتی و آسایش خانه را برای شما فراهم کند.

دکوراسیون پذیرایی ال شکل

چیدمان پذیرایی با شکل ال شکل، می‌تواند به طراحی و استفاده بهینه از فضا کمک کند. در واقع، با استفاده از روش چیدمان ال شکل، می‌توان از فضای موجود به بهترین نحو استفاده کرد و حتی در فضاهای کوچک نیز احساس فضا و راحتی را ایجاد کرد.

یکی دیگر از مزایای روش چیدمان ال شکل تنوع و انعطاف‌پذیری است. با این روش، می‌توان با ترکیب و ترتیب مبلمان و لوازم دیگر، فضاهای مختلفی را ایجاد کرد و آنها را با نیازها و سلیقه خود تطبیق داد. این امر امکان ایجاد فضاهای چندمنظوره و چندکاربره را فراهم می‌کند.

در آخر، روش چیدمان پذیرایی ال شکل می‌تواند به بهبود زیبایی فضا کمک کند. این نوع چیدمان، می‌تواند به صورت زیبا و هماهنگ، زاویه‌ها و فضاهای خالی را پر کند.

لوگو مدوسا دکور

نسرین نیک‌نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *