جستجو

ثبت‌نام

لاندری روم چیست + چند مدل جذاب

لاندری روم چیست

یکی از بخش‌های خانه که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته لاندری روم است. در این مطلب قصد داریم که توضیح دهیم لاندری روم دقیقا چیست و چند تا از مدل‌های جذاب آن را برایتان به نمایش بگذاریم. پس اگر قصد دیزاین و طراحی و یا بازسازی لاندری روم یا همان رخت شوی خانه را دارید با مدوسادکور همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

لاندری روم

لاندری روم

لاندری روم در واقع فضایی است که ماشین لباس شویی و دیگر وسایل مربوط به شست و شو، خشک کردن و اتو کشی لباس‌ها در آن انجام می‌گیرد. تاثیر پذیری طراحان دکوراسیون شرقی از طراحان غربی و اروپایی باعث شده است که فضای جدیدی به اسم لاندری روم پای خود را به خانه‌های ایرانی باز کند و به عنوان یک اتاق مجزا در خانه به رسمیت شناخته شود.

به طور کلی در اکثر خانه‌ها ماشین لباسشویی درون آشپزخانه قرار دارد و لاندری روم به نوعی با آشپزخانه ترکیب می‌شود. که البته این موضوع نه از نظر ظاهری و نه از نظر بهداشت شکل مناسبی ندارد. طراحی فضای لاندری روم از این بابت مهم است که فضای تازه ای در خانه محسوب می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که در شروع کار کمی گیج شوید اما با رعایت چند نکته می‌توانید یک فضای مناسب برای سامان دادن به لباس‌هایی که نیاز به شست و شو دارند، ایجاد کنید.

چگونه یک لاندری روم ایجاد کنیم ؟

همانطور که گفتیم بسیاری از خانه‌ها هنوز به فضای لاندری روم مجهز نیستند اما می‌تواند با ایجاد شرایطی آن را ایجاد کرد. پیش از هر چیزی باید مطمئن شوید که فضای انتخابی شما به شیر آب و همچنین مسیر خروجی فاضلاب مجهز باشد. در ضمن به این نکته توجه کنید که این فضا بهتر است از اتاق نشیمن فاصله داشته باشد و نزدکی محلی مثل حمام و یا سرویس بهداشتی قرار بگیرد. به طور کلی محلی را انتخاب کنید که لباس‌های چرک در نزدیکی آن تجمع می‌کنند. و لباس‌های قابل شستو شوی خود را بیشتر آنجا قرار می‌دهید.

برای ایجاد یک لاندری روم لازم نیست که یک اتاق را به صورت کامل به آن اختصاص دهید. اگر لاندری روم را با خلاقیت خود طراحی کنید می‌توانید یک مساحت کم را به آن اختصاص دهید. گوشه‌ای از انباری تراس و یا سرویس بهداشتی را می‌توانید برای ساخت لاندری روم استفاده کنید. توجه کنید که این محل باید فضای کافی برای نصب لباسشویی و خشک ‌کن را در اختیار شما قرار دهد. در صورت استفاده از فضای کم بهتر است که از لوازم تاشو استفاده کنید تا حداکثر استفاده لازم از محیط را ببرید.

اگر فضای کمی در اختیار دارید یکی از راه‌ها این است که محلی چند منظوره ایجاد کنید. به عنوان مثال می توانید اتاقی که برای لاندری روم اختصاص دادید برای اتاق دوخت و دوز، قرار دادن کمد لباس و لوازم ورزشی استفاده کنید.

وسایل لازم برای ایجاد یک لاندری روم

مهمترین وسایلی که برای یک لاندری روم احتیاج دارید وسایلی است که برای شست و شو، خشک کردن و اتو کشی به کار می‌روند. ماشین لباسشویی، میز اتو، اتو، سبدها ، رخت ‌آویز، انواع شوینده‌ ها و پاک‌ کننده‌ها، سینک، کمد و قفسه‌های متنوع برای قراردادن لباس ها  از لوازمی هستند که برای لاندری روم لازم دارید.

این لوزام باید با توجه به نیاز شما انتخاب شوند برای مثال ماشین لباس شویی را باید با توجه به میزان کاربری خود انتخاب کنید. ظرفیت ماشین لباس شویی باید متناسب با تعداد نفرات و میزان لباس‌هایی که در زمان مشخص می‌خواهید از آن استفاده کنید انتخاب می‌شود

سخن نهایی

در این مقاله در مورد اینکه لاندری روم چیست و چطور یک لاندری روم مناسب ایجاد کنیم با شما سخن گفتیم امیدواریم که این مقاله به شما در ساخت یک فضای رخت شوی خانه مناسب کمک کرده باشد. ممنون از همراهی شما با مدوسادکور.

لوگو مدوسا دکور

محمد دلجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *