جستجو

ثبت‌نام

دیزاین روف گاردن کوچک

دیزاین روف گاردن کوچک

یکی از جذاب ترین فضاهایی که این روزها در مورد آن زیاد می‌شنویم روف گاردن است. امروز می‌خواهیم به شما در مورد دیزاین روف گاردن کوچک توضیحاتی ارائه دهیم تا این فضا را بتوانید بهتر و جذاب تر به نمایش بگذارید. پس اگز قصد طراحی و دکور روف گاردن کوچک خود را دارید این مطلب را از دست ندهید و با مدوسادکور همراه باشید.

روف گاردن محلی است که به شما امکان ایجاد یک فضای سبز کوچک و دلنشین را در ارتفاعی بالاتر از سطح زمین در اختیار شما قرار می‌دهد. دیزاین روف گاردن شرایط و ویژگی‌های مختلفی دارد و برای داشتن یک روف گاردن مناسب باید شرایط و المان‌های مختلفی را در کنار هم قرار دهید. برای دیزاین روف گاردن کوچک با توجه به کم بودن فضا بهتر است که از حداکثر فضا استفاده کنید و با استفاده از المان‌های مختلف مثل نور و رنگ جلوه بهتری به فضای روف گاردن خود بدهید. در ادامه به نکاتی در مورد طراحی بهتر روف گاردن کوچک خود را مطرح خواهیم کرد.

روف گاردن

تنوع رنگی را کنار بگذارید

یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه کنید این است که حداکثر از سه رنگ در دیزاین روف گاردن کوچک خود استفاده کنید. استقاده از رنگ‌های زیاد باعث می‌شود که تمرکز بیننده بهم بخورد و فضای شما کوچک‌تر به نظر برسد. پس تا جایی که می‌توانید تنوع رنگی را در روف گاردن کوچک خود کنار بگذارید.

از نقطه کانونی بهره بگیرید

در روف گاردن کوچک خود بهتر است که از نقطه کانونی مناسب استفاده کنید. استفاده از نقطه کانونی مناسب مثل یک آبنما یا یک آتشدان می‌اولند به فضای شما نظم دهد و شرایط بهتری را برای روف گاردن شما فراهم کند. وجود نقطه کانونی می‌تواند فضا را از آشفتگی بصری نجات دهد و شرایط بهتری ایجاد کند.

از کف پوش مناسب استفاده کنید

برای روف گاردن کوچک خودتان از کف پوشی جدا از کف پوش بام استفاده کنید. در واقع بهتر است که فضای مجزایی با کف سازی برای روف گاردن خود ایجاد کنید. استفده از کف پوش مناسب می‌تواند فضا را بهتر و منظم‌تر جلوه دهد و شما را یک قدم به داشتن یک روف گاردن مناسب نزدیک‌تر کند. کف پوش انتخابی شما باید با توجه به بودجه شما و آب و هوای محل زندگیتان تناسب داشته باشد. استفاده از ترمو وود یکی از انتخاب‌های رایج برای روف گاردن است که استحکام مناسبی در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف دارد و ظاهر زیبایی هم به فضای شما می‌بخشد.

مبلمان مناسب برای روف گاردن کوچک

پیش از انتخاب مبلمان به کاربری آنها فکر کنید. آیا قصد استفاده از مبلمان راحتی را دارید و یا می‌خواهید از نیم کت استفاده کنید. طبیعتا با توجه به فضای کم نمی‌توانید از هر دوی آنها استفاده کنید. و یا می‌توانید از میز ناهارخوری استفاده کنید. در هر صورت باید با توجه به میزان فضا و خواسته‌ای که از روف گاردن خود دارید دست به انتخاب بزنید.

باغچه را بالاتر از سطح ایجاد کنید

یکی از راه‌های ایجاد فضای مناسب در روف گاردن کوچک به کار گیری یک فضا بالاتر از سطح برای باغچه است. می‌توانید باغچه را در کنار لبه‌های بام و بالاتر از سطح قرار دهید و این باغچه را با استفاده از تکه‌های چوب بپوشانید. در مورد ایجاد این فضا باید محلی را طراحی کنبد که خوب آب بندی شده باشد.

از گیاهان بلند استفاده کنید

یکی از راه‌های بزرگتر نشان دادن فضا بکار گیری درختچه‌های پر ارتفاع است. استفاده از گیاهان بلند باعث می‌شود که اگر شما در پشت بام خود منظره مناسبی را ندارید بتوانید آن را با درختان بلند بپوشانید. استفاده از این گیاهان به شما کمک می‌کند فضا را بیشتر به سمت طبیعت ببرید و شباهت فضا با جنگل را افزایش دهید. یکی از گیاهان مناسب برای این کار استفاده از بامبو است.

تنوع در گیاهان را فراموش نکنید

به همان اندازه که به کار گیری رنگ‌های متنوع ممنوع است، استفاده از گل‌ها و گیاهان متنوع و پر شمار بسیار برای روف گاردن کوچک شما مناسب است. استفاده از تنوع گیاهی به فضای روف گاردن شما زیبایی فراوانی می‌بخشد و کمک زیادی به آن می‌کند. استفاده از انواع گیاهان و گل‌ها و پوشش‌های گیاهی متفاوت روف گاردن شما را هرچه بیشتر به یک باغ حقیقی نزدیک می‌کند.

فضای روف گاردن را شلوغ نکنید

مهمترین موضوعی که در طراحی یک روف گاردن کوچک وجود دارد این است که فضای روف گاردن را باید باز بگذارید. اگر با استفاده از المان‌های مختلف فضای شلوغی ایجاد کنید روف گاردن شما بسیار کوچکتر از آن چیزی که فکر می‌کنید به نظر خواهد رسید و توانایی استفاده بهینه از آن را از دست خواهید داد.

نورپردازی مناسب در روف گاردن کوچک

نورپردازی به فضای شما حجم می‌دهد. استفاده از نورپردازی مناسب در شب علاوه بر زیبایی بصری و فضای آرامی که ایجاد می‌کند، می‌تواند به بزرگتر نشان داده شدن فضا کمک کند. با استفاده از یک نور پردازی مناسب شما می‌توانید به نگاه مخاطب جهت بدهید و فضایی متفاوت ایجاد کنید. استفاده از نور پردازی مناسب شرایطی را رقم می‌زند تا فضای روف گاردن شما از حالت دلگیر شب فاصله بگیرد و گرمای دلنشینی را به فضا منتقل کند.

از دیواره ها استفاده کنید

استفاده از ظرفیت عمودی در محیط‌های کوچک بسیار پر کاربرد خواهد بود. اگر در سمتی از روف گاردن شما دیوار وجود دارد میتوانید آن را با استفاده از گلدان‌های آویز یا گیاهانی که روی دیوار رشد می‌کنند استفاده کنید و یک فضای جذاب ایجاد کنید.

سخن نهایی

در این مقاله با شما در مورد دیزاین یک روف گاردن کوچک سخن گفتیم. طراحی روف گاردن مناسب امروزه در دنیای دکوراسیون بسیار رونق گرفته و افراد به دنبال استفاده بهینه از فضای در اختیار خود هستند. امیدواریم که این مطلب به شما در طراحی یک روف گاردن کوچک مناسب کمک کرده باشد. ممنون از همراهی شما با مدوسادکور.

لوگو مدوسا دکور

محمد دلجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *