جستجو

ثبت‌نام

چند مدل وان که حمام شما را متحول می‌کند.

وان حمام مناسب منزل شما

همواره در مورد دکوراسیون حمام نظرات ضد و نقیضی وجود دارد. وان حمام از جمله المان‌هایی است که افراد در انتخاب آن دچار تردیدهای بسیاری هستند. افراد همواره سوالات و مشکلاتی در مورد اندازه وان حمام و همچنین شکل هندسی مناسب آن برای فضای حمام خود هستند. بسیاری دیگر نیز این سوال را دارند که آیا اصلا بکارگیری وان برای حمام کار مناسبی است یا خیر.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد وان حمام و ویژگی‌هایی که برای انتخاب وان باید به آنها توجه کنید با شما سخن بگوییم. پس اگر فضای کافی در حمام خود برای قرار دادن یک وان مناسب را دارید و قصد خرید وان برای حمام خود را دارید در ادامه با مدوسادکور همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید.

تصور کنید که در پایان یک روز خسته کننده دوست دارید در حباب های داغ غوطه ور شوید، یک وان حمام که در آن غوطه ور شوید همان چیزی است که برای یک لحظه آرامش به آن نیاز دارید. اطراف وان حمام شما می‌تواند با کاشی و یا سرامیک پوشیده شده باشد. شما می‌توانید دکوراسیون حمامتان را با یک وان مناسب به طور کامل ارتقا دهید و محیط حمام خود را از این رو به آن رو کنید.

وان حمام مناسب منزل شما

انتخاب وان حمام

برای انتخاب یک وان حمام مناسب لازم است به همه موارد توجه کنید. مواردی مثل ابعاد و اندازه حمام، سلیقه شما در انتخاب جنس و شکل هندسی وان متناسب با ابعاد حمام و همچنین نوع کاربری که شما از وان حمام می‌خواهید. یعنی جنبه درمانی آن برایتان اهمیت دارد یا حس آرامشی که وان برایتان به ارمغان خواهد آورد.

ابعاد حمام

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که وان حمام را با توجه به ابعاد مناسب حمام خود انتخاب کنید. شما باید تصمیم بگیرید که چند درصد از فضای حمام خود را برای قرارگیری وان اختصاص دهید. برای اختصاص دادن این فضا عدد مشخصی وجود ندارد اما عدد حدودی 20 الی 30 درصد می‌تواند مناسب باشد. در ضمن بد نیست بدانیک که حداقل ابعاد یک وان حمام 180 در 80 سانتی متر است. بسیاری از افراد با توجه به فضای کمی که در اختیار دارند وان حمام را در محلی قرار می‌دهند که دوش دقیقا در همان مکان قرار دارد.

وان حمام مناسب منزل

شکل هندسی وان حمام

مورد دیگری که باید در مورد انتخاب وان به آن توجه کنید، شکل هندسی وان حمام است. امروزه وان حمام در اشکال مختلفی وجود دارد. به دلیل هزینه بالایی که انتقال و نصب وان حمام در محل برای شما به همراه خواهد آورد باید به این مسئله بسیار دقت کنید که وان حمام کاملا متناسب با دکوراسیون داخلی حمام شما باشد. اگر قصد پیاده سازی دکوراسیون مدرن و مینیمال را در حمام خود دارید، بهتر است از یک وان مکعبی کامل با خطوط کاملا صاف و بدون برآمدگی‌های اضافی استفاده کنید.

وان حمام مناسب منزل شما

و یا اگر به دنبال طرح‌های کلاسیک هستید می‌توانید از یک وان کلاسیک استفاده کنید. وانی که شما را به فضای اروپای قرن نوزدهم منتقل می‌کند. در کنار استفاده از شیرآلات برنجی و کلاسیک که فضا را کاملا قدیمی و جذاب جلوه می‌دهد. انتخاب سبک‌های مختلف دکوراسیون در فضای حمام می‌تواند حس تازگی و طراوت را برای شما ایجاد کند و حمام را از حالت سادگی و بی روحی معمول رهایی دهد.

کاربری وان حمام

برخی از افراد به دنبال کاربری‌های درمانی برای استفاده از وان حمام هستند. البته معمولا برای این افراد به کارگیری وان جکوزی که برای آب درمانی بسیار مناسب است توصیه می‌شود. استفاده از وان جکوزی برای مقاصد درمانی یکی از اهداف اصلی افراد برای نصب وان در حمام می‌باشد. البته عده دیگری از افراد نیز هستند که به دنبال آرامش و حس سرخوشی از استراحت و غوطه ور شدن درون وان هستند. در هر صورت پیش از خرید باید به این نکته توجه کنید که هدف شما از نصب وان در حمام خود چیست تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

وان حمام مناسب منزل

تفاوت وان با وان جکوزی

وان شکلی کاملا ساده دارد که صرفا فضای داخلی آن با آب پر می‌شود. اما وان جکوزی ورژن پیشرفته‌تری از وان می‌باشد. بر روی بدنه داخلی وان جکوزی سوراخ‌هایی تعبیه شده است که آب را با فشار زیاد به داخل وان منتقل می‌کند که به نوعی ماساژور عضلات نیز محسوب می‌شود و تا حدی جنبه درمانی دارد.

وان حمام مناسب منزل

سخن نهایی

در این مقاله با شما در مورد ویژگی‌های انتخاب مناسب یک وان حمام سخن گفتیم. امیدواریم که این مطلب به شما در انتخاب صحیح وان حمام کمک کند. ممنون از همراهی شما با مدوسادکور.

لوگو مدوسا دکور

محمد دلجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *